Bestellen & betalen
Levertijd
Indien de bestelde product(en) op werkdagen voor 17.00 uur zijn besteld en bij ons op voorraad zijn, dan wordt de bestelling dezelfde dag verwerkt. In dat geval heb je de bestelling de volgende dag al in huis!*
Bestelmoment: | Aflevermoment: |
Maandag voor 17.00 uur | Dinsdag in huis |
Dinsdag voor 17.00 uur | Woensdag in huis |
Woensdag voor 17.00 uur | Donderdag in huis |
Donderdag voor 17.00 uur | Vrijdag in huis |
Vrijdag voor 17.00 uur | Zaterdag in huis |
Zaterdag en Zondag | Dinsdag in huis |
*Afhankelijk van de extra drukte bij de vervoerder kan de levertijd afwijken.
Let op: ook bestellingen die op feestdagen besteld worden, kunnen mogelijk een (aantal) dag(en) later geleverd worden.
Bestellingen net voor of tijdens pinksteren (vanaf vrijdag 3 juni 2022 om 17.00 uur) worden op dinsdag 7 juni verzonden.
Over het algemeen gelden deze levertijden ook voor palletzendingen. Onze externe transporteur Van de Hoef logistiek neemt wel altijd per mail contact met je op voor het afspreken van een afleverdag, aangezien er altijd iemand thuis moet zijn om de zending in ontvangst te nemen. Hierdoor kan de leverdatum afwijken.
Productinformatie betreft voorraad
Bij de productinformatie in onze webshop geven wij aan wat de levertijd van het product is en of je het kunt afhalen in de winkel of kunt reserveren om af te halen. Wij proberen onze website zo actueel mogelijk te houden wat betreft de voorraad. Het kan echter in bijzondere gevallen voorkomen dat het product een langere levertijd heeft dan op de website vermeld is of dat de levertijd (tijdelijk) onbekend is. Wil je zeker weten of een product op voorraad is? Neem dan contact met ons op!
Sommige producten zijn niet voorradig in onze winkel, maar worden op voorraad gehouden door onze leveranciers. De leverdatum is daardoor 3 tot 15 werkdagen later en dit is dan ook verwerkt in de levertijd die je op de betreffende productpagina ziet. Wij verzenden jouw bestelling wanneer alle producten bij ons binnen zijn. Wil je een product toch eerder ontvangen, laat het ons dan weten. We doen onze uiterste best voor je!
Sommige producten zijn helaas tijdelijk niet leverbaar bij de leverancier. Indien wij daarvan op de hoogte zijn, dan wordt dit vermeld als de beschikbaarheidsdatum. Het product is dan vanaf die datum weer leverbaar. Als je dit product toch bestelt, dan houden wij deze voor jou in backorder en verzenden wij het product zodra dit weer mogelijk is.
Verzendkosten Nederland
Bij besteding vanaf €50,- aan producten is de verzending GRATIS, met uitzondering van grote, zware en breekbare producten!
Onder grote, zware en breekbare producten vallen aquaria, terraria, hengels, kippenhokken, papegaaienkooien etc. Deze producten worden per distributie (veilig transport) of per pallet verzonden en hebben aangepaste verzendkosten. Deze kosten vind je hieronder en in het winkelmandje.
Pakketdienst: €4,95 (bestellingen tot €50,-)
“Normale” pakketten worden verzonden met PostNL.
Distributie zendingen (veilig transport): €9,95
Wanneer een product breekbaar is en veilig transport nodig heeft, dan brengt dit extra kosten met zich mee. In dit geval zijn de kosten voor de verzending €9,95, ongeacht het totaalbedrag van de bestelling.
Afhankelijk van de verpakking van het product wordt een distributiepakket verzonden met Van de Hoef Logistiek of met PostNL extra verzekerd.
Palletzendingen
Aquaria van 60 cm tot 125 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor bedragen € 35,-.
Aquaria vanaf 125 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor bedragen € 75,- (i.v.m. de afmetingen). Voor palletzendingen moet er gegarandeerd iemand thuis zijn. Daarnaast dient het bezorgadres goed bereikbaar te zijn met een vrachtauto.
Palletzendingen worden verzonden met Van de Hoef Logistiek.
Retourzendingen pakketdienst
Indien u van ons een PostNL retourlabel heeft ontvangen dan is retourneren vanuit een PostNL locatie gratis. Het retourlabel is 14 dagen geldig. Indien u de bestelling gaat retourneren omdat u toch een verkeerde keuze heeft gemaakt, dan kunt u zelf een vervoerder kiezen waarmee u gaat retourneren, bijvoorbeeld PostNL, DHL, UPS of DPD, afhankelijk wat voor u het handigste is.
(veilig transport)
Indien jouw verzending met speciaal transport (Van de Hoef Logistiek) is verzonden, dan dient het ook geretourneerd te worden met speciaal transport. In bijna alle gevallen wordt het ook niet aangenomen door vervoerders zoals PostNL.
De kosten voor het retourneren met speciaal transport zijn €29,95 en voor rekening van de klant. We zijn genoodzaakt de retourkosten voor speciaal transport in rekening te brengen vanwege de hiervoor uiteenlopende kosten. De retourkosten worden verrekend met de restitutie van het aankoopbedrag. Indien de verzendkosten hoger zijn dan € 29,95, dan zijn de retourkosten gelijk aan de verzendkosten. (Dit komt voor bij verzendingen van aquaria).
Let op: De retourkosten (€29,95) zijn hoger dan de verzendkosten (€9,95). Dit komt omdat we een deel van de verzendkosten met speciaal transport voor onze rekening nemen. Indien een bestelling verkeerd is geleverd, of beschadigd is bij aankomst, dan nemen wij de retourkosten ook voor onze rekening.
Verzenden naar België
Het is niet meer mogelijk om een bestelling te plaatsen met een Belgisch afleveradres. De reden hiervoor zijn de extra administratieve handelingen die ervoor moeten gebeuren.
Afhalen in Ede
Sommige producten zijn uitsluitend af te halen in onze winkel in Ede. Dit is vanwege het gewicht van het product in combinatie met de verzendkosten. Producten die worden afgehaald kunnen niet betaald worden met Riverty (voorheen AfterPay) en Klarna.
Betalingsmogelijkheden:
iDEAL
iDEAL is in Nederland al jaren de meest populaire betaalmethode bij online shoppers. iDEAL maakt het mogelijk om via de eigen vertrouwde bankomgeving te betalen. Het maakt niet uit bij welke Nederlandse bank je een rekening hebt, iDEAL ondersteunt alle banken. Een iDEAL betaling wordt direct verwerkt. Daardoor kunnen wij jouw bestelen producten snel uitleveren.
PayPal
Betaal met je creditcard of PayPal-account! PayPal is wereldwijd een populaire en veelgebruikte manier van online betalen. Via een persoonlijk (en gratis) account, kun je jouw online aankopen direct online betalen via creditcard, bankoverschrijving of jouw PayPal-saldo. Dit kan ook vanaf de mobiele telefoon of tablet en zonder het invullen van bank- of creditcardgegevens. Een PayPal betaling wordt direct verwerkt. Daardoor kunnen wij jouw bestelde producten snel uitleveren.
Visa Mastercard
Ook betalen via Mastercard behoort tot de mogelijkheden. De Mastercard is wereldwijd ingeburgerd en deze betaalmethode biedt vele voordelen. Aankopen via Mastercard zijn vaak verzekerd. Mastercard gebruikt voor de veiligheid de Mastercard Identity Check. Bij het voltooien van een aankoop met een Mastercard creditcard wordt u gevraagd om uw identiteit via de app van Mastercard vast te stellen door middel van een vingerafdruk of biometrische oplossing. Op het moment dat de online identificatie wordt bevestigd, wordt de transactie geaccepteerd.
In3 - In 3 keer betalen met 0% rente
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreide betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag € 3.000,-.
Voorafgaand aan de betaling doet In3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kun je contact opnemen met In3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over In3? Bezoek dan: www.payin3.nl.
Achteraf betalen
Met achteraf betalen ontvang je eerst het product en betaal je later (binnen 14 dagen) de factuur. Indien je kiest voor ‘achteraf betalen’ dan ga je akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. Voor betalen middels 'achteraf betalen' hebben wij gegevens van je nodig die wij bij andere betaalmogelijkheden niet van je verlangen. Deze gegevens worden enkel gebruikt door onze betaalpartners Riverty en Klarna, om te controleren of jouw aanvraag voor 'achteraf betalen' wordt geaccepteerd. Na acceptatie nemen wij jouw bestelling direct in behandeling en zullen wij deze aan jou verzenden volgens de aangegeven levertijden. Bestellingen die 'achteraf betaald' worden met Riverty of Klarna kunnen alleen verzonden worden en zijn niet af te halen in de winkel.
Via Klarna
Zo gaat 't in z'n werk:
Stap 1. Leg je spullen in de winkelwagen en kies "Klarna" bij het afrekenen.
Stap 2. Vul een paar persoonlijke gegevens in en je weet meteen of het door kan gaan.
Stap 3. Van Klarna krijg je een bevestiging en reminders zodra je een termijn moet betalen. Deze ontvang je per e-mail of - als je deze download - via de Klarna App.
Stap 4. Met één klik rond je al je toekomstige Klarna-aankopen af.
Shop nu, en betaal pas als je weet wat je wilt houden. Met de optie om thuis je spullen te proberen, krijg je nú wat je graag wilt en betaal je pas 30 dagen na verzending. Klarna doet niet aan vooruitbetalen of rente. En als je op tijd betaalt, brengt Klarna nooit kosten in rekening.
Ook kun je betalen in 3 delen. Shop vandaag jouw favoriete product, spreid het aankoopbedrag uit over 60 dagen en betaal in 3 rentevrije termijnen. Klarna splitst je aankoopbedrag op in 3 gelijke delen. Je betaalt bij de aankoop, na 30 dagen en na 60 dagen via automatische incasso.
Met Klarna zit je altijd goed: dat is keurig geregeld in Klarna's kopersbeschermingsbeleid. Je gegevens worden strikt beveiligd: aankopen door onbevoegden worden voorkomen.
Heb je vragen over Klarna? Lees dan de pagina met veelgestelde vragen: https://www.klarna.com/nl/klantenservice.
Via Riverty (voorheen AfterPay)
Riverty is vanaf het moment van acceptatie verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van de betaling. Je ontvangt van Riverty een factuur en een acceptgiro per e-mail. De factuur dient binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling aan Riverty te zijn voldaan.
Indien Riverty jouw betaling weigert, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Riverty. Het is mogelijk dat Riverty extra gegevens nodig heeft om jou als klant te kunnen beoordelen. Wij, als verkopende partij, hebben hier geen enkele invloed op en kunnen niet bemiddelen tussen jou en Riverty. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot achteraf betalen niet geaccepteerd worden, dan kun je natuurlijk, het door jou bestelde product, betalen met een andere betalingsmethode.
De administratiekosten voor de Riverty betaaloptie bedragen €0,00-. Het maximum bestelbedrag voor ‘achteraf betalen’ bedraagt €2500,-. Ook in combinatie van meerdere bestellingen is het niet mogelijk om meer dan €2500,- te besteden.
GivaCard
Dan hebben we nog de allerleukste betaalmethode, onze cadeaukaart. Kies hiervoor bij betaalmethodes voor GivaCard. Daarna wordt om de pincode en de 19-cijferige code onder de barcode gevraagd. De pincode op de cadeaukaart wordt zichtbaar na openkrassen. Het tegoed op de cadeaukaart is na activatie twee jaar geldig. Wanneer je product(en) retourneert die via een GivaCard cadeaukaart zijn betaald, dan wordt het aankoopbedrag weer op de cadeaukaart teruggestort.
Overboeking
Via een overboeking kun je, op een door jou uitgekozen moment, in jouw eigen betrouwbare bankomgeving betalen. Wanneer je kiest voor een overboeking word je direct doorverwezen naar het betaalscherm van PAY.nl. Op dit scherm zie je alle informatie die nodig is voor het betalen van de bestelling. Wil je de betaling op een later moment uitvoeren? Dan kun je jouw e-mailadres achterlaten. Er wordt dan automatisch een e-mail verzonden met beknopte informatie over de bestelling en alles wat nodig is om de betaling te voldoen. Zodra de betaling bij PAY.nl is binnengekomen dan wordt de status van jouw bestelling automatisch bijgewerkt, ontvang je een e-mail dat wij jouw betaling hebben ontvangen en gaan wij jouw bestelling verwerken. In vergelijking met PayPal of iDeal kan het verwerken van jouw bestelling 1 á 2 dagen langer duren.
(Het is bij een betaling via overboeking belangrijk dat je de juiste informatie overneemt. Stel dat het betalingskenmerk niet volledig of onjuist wordt ingevuld, dan kan dat vertraging opleveren.)
Verzendmethodes
PostNL
De volgende pakketten worden verzonden met PostNL:
- Pakketten tot 30,0kg;
- Pakketten niet groter dan 175 x 78 x 58cm;
- Pakketen die niet niet breekbaar zijn;
- Breekbare maar goed verpakte pakketten (PostNL extra verzekerd).
Je ontvangt de dag voor aflevering, in het begin van de avond, een e-mail met een Track & Trace barcode. Zodra je een barcode hebt kun je de zending online volgen via de link in de e-mail.
Of download de gratis PostNL App! Met de gratis PostNL App volg je eenvoudig de status van alle pakketten die naar jou onderweg zijn. Heb je de postbezorger gemist? Als je inlogt, kun je na de eerste bezorgpoging jouw pakket op een andere dag, tijd of plaats laten bezorgen.
De zending wordt eerst gesorteerd en zodra de melding "chauffeur onderweg", erbij staat, wordt jouw bestelling die dag nog aangeboden. De informatie over jouw pakket kan enkele uren vertraagd zijn.
Niet thuis?
Dan probeert PostNL de bestelling bij de buren of bij het dichtstbijzijnde PostNL postkantoor af te geven. Indien de bestelling bij een postkantoor is geleverd, dan kun je je bestelling daar binnen 1 week ophalen. Je ontvangt altijd een bericht in de brievenbus wanneer je niet thuis was op het moment van levering.
Voor vragen over de bezorging van je pakket, kun je bellen met de PostNL Pakketten Servicelijn: 0900-0570 (€ 0,45 p/m).
Van de Hoef Logistiek
Alle grote, zware en breekbare producten worden verzonden met Van de Hoef Logistiek. Op de dag dat de bestelling bij ons wordt opgehaald ontvang je begin van de middag een e-mail met een bezorgkalender om een bezorgdag te kiezen. Op deze mail dient dezelfde middag gereageerd te worden (mits je de bestelling de volgende dag verwacht), anders wordt de bezorging niet ingepland. Daarna wordt een tijdsvak van aflevering bepaald en ontvang je deze een halfuur voor aflevering per sms. Ook kun je zelf het tijdsvak bekijken via de website pakketservice.vandehoeflogistiek.nl/trackandtrace. Hier vul je jouw postcode en huisnummer in. Vervolgens kun je de geplande bezorgtijd zien.
Helaas is het niet mogelijk om een voorkeur voor een aflevertijd aan te geven. De route wordt door de transporteur zo efficiënt mogelijk ingepland.
De Van de Hoef logistiek chauffeur komt alleen en bezorgt uw bestelling tot aan de voordeur. Het is aan u om de bestelling naar de gewenste plaats in huis te tillen. Zorg daarom voor genoeg mankracht op het moment van bezorgen.
In het geval dat je niet thuis bent, dan wordt het pakket door Van de Hoef mee terug genomen en wordt er contact met je opgenomen voor een nieuwe afleverafspraak.
Mocht je contact met Van de Hoef Logistiek op willen nemen, dan kan dat via e-mail: klantenservice@vanderhoeflogistiek.nl of telefoon: 0318 - 575 784.
Prijzen
Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden ons (de ondernemer) niet. Van een kennelijke vergissing is sprake wanneer de consument had kunnen weten of begrijpen dat de prijs (veel) te laag is voor het product dat werd aangeboden. Het moet voor de gemiddelde consument duidelijk zijn geweest dat het hier om een vergissing ging en zelfs als dit niet meteen duidelijk was, dan was het verschil in prijs zo aanzienlijk dat er in ieder geval reden had moeten zijn voor twijfel. De wet bepaalt dat de consument in geval van twijfel omtrent de juistheid van de prijs nader onderzoek moet verrichten. Dit kan hij/zij bijvoorbeeld doen door navraag te doen bij de ondernemer.
Download voor volledige informatie over verzendingen, levertijd, betalingen, garantie etc. onze algemene- en verkoopvoorwaarden!
Algemene Voorwaarden Webshop Keurmerk ZOO&ZO dierenspeciaalzaak