ZOO&ZO bestellen en betalen

Alle ZOO&ZO informatie over bestellen en betalen vind je op deze pagina. Van prijzen en levertijden tot betalingsmogelijkheden en verzendkosten, alles is hier te vinden.

Prijzen

Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Levertijd

Indien de bestelde artikelen op voorraad zijn, hanteren wij een levertijd van 1 á 2 werkdagen afhankelijk van het tijdstip van jouw bestelling. In verband met extra drukte kan de levertijd afwijken, in dit geval informeren wij je hierover via e-mail.

Heb je besteld voor 17.00 uur? Dan heb je jouw bestelling de volgende dag al in huis!* Om het makkelijk te maken:

Bestelmoment:Aflevermoment:
Maandag voor 17.00 uurDinsdag in huis
Dinsdag voor 17.00 uurWoensdag in huis
Woensdag voor 17.00 uurDonderdag in huis
Donderdag voor 17.00 uurVrijdag in huis
Vrijdag voor 17.00 uurZaterdag in huis


*Voor levering van distributiepakketten in België kan het zijn dat de leverdag 1 a 2 werkdagen later is dan hierboven staat aangegeven. Voor informatie over distributiepakketten kun je hieronder meer lezen.

*Ook voor palletzendingen gelden bovenstaande levertijden. We nemen wel altijd contact met je op voor het afspreken van een leverdag aangezien er altijd iemand thuis moet zijn om de zending in ontvangst te nemen. Wel zo veilig!


Bij de productinformatie in onze webshop geven wij aan wat de levertijd van het product is en of je het kan afhalen in de winkel of kan reserveren om af te halen. Wij proberen onze site zo actueel mogelijk te houden wat betreft de voorraad, het kan in bijzondere gevallen voor komen dat het product een langere levertijd heeft dan op de site vermeld is. Wil je zeker weten of een product op voorraad is? Neem dan contact met ons op!

Sommige producten zijn niet voorradig in onze winkel maar worden op voorraad gehouden door onze leveranciers. De leverdatum is daardoor 1 á 2 dagen langer en dit is dan ook verwerkt in de levertijd die je op de betreffende productpagina ziet. Wij verzenden jouw bestelling wanneer alle goederen bij ons binnen zijn. Wil je een artikel toch eerder ontvangen, laat het ons dan weten. We doen ons uiterste best voor je!

Sommige producten zijn helaas tijdelijk niet leverbaar bij de leverancier. Indien wij dit weten wordt dit vermeld als de beschikbaarheidsdatum. Het product is dan vanaf die datum weer leverbaar. Als je dit product toch bestelt houden wij deze voor jou in backorder en verzenden wij het product zodra dit weer mogelijk is. 

 

Verzendkosten Nederland

Bij besteding vanaf € 50,00 aan producten GRATIS verzendkosten, met uitzondering van grote, zware en breekbare artikelen!

Onder grote, zware en breekbare artikelen vallen aquaria, terraria, kippenhokken, papegaaienkooien etc. Deze artikelen worden per distributie (veilig transport) of per pallet verzonden en hebben aangepaste verzendkosten. Deze kosten vind je hieronder en in het winkelmandje.

Pakketdienst:  € 4,95 (orders tot € 50,-)
“Normale” pakketten worden verzonden met PostNL.

Distributie zendingen (veilig transport):  € 9,95
Wanneer een artikel breekbaar is en veilig transport nodig heeft brengt dit extra kosten met zich mee, in dit geval zijn de kosten voor de verzending € 9,95 ongeacht het totaalbedrag van de order. 
Afhankelijk van de verpakking van het product wordt een distributiepakket verzonden met Van de Hoef Logistiek of met PostNL extra verzekerd.

Palletzendingen:
Aquaria, terraria etc. van 60 cm tot 120 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor zijn € 35,00.
Aquaria & terraria vanaf 150 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor zijn € 75,00 (i.v.m. de afmetingen).
Voor palletzendingen moet er gegarandeerd iemand thuis zijn. Daarnaast dient het bezorgadres goed bereikbaar te zijn met een vrachtauto.
Palletzendingen worden verzonden met Van de Hoef Logistiek.

Voor meer informatie over onze transporteurs zie verder op deze pagina.

 
Verzendkosten België

Pakketdienst:  € 9,95
“Normale” pakketten worden verzonden met PostNL.

Distributie zendingen (veilig transport):  € 19,95
Wanneer een artikel breekbaar is en veilig transport nodig heeft brengt dit extra kosten met zich mee, in dit geval zijn de kosten voor de verzending € 19,95.
Afhankelijk van de verpakking van het product wordt een distributiepakket verzonden met Van de Hoef Logistiek of met PostNL extra verzekerd.

Palletzendingen:
Aquaria, terraria etc. van 60 cm tot 120 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor zijn € 80,00.
Aquaria & terraria vanaf 150 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor zijn € 120,00 (i.v.m. de afmetingen).
Voor palletzendingen moet er gegarandeerd iemand thuis zijn. Daarnaast dient het bezorgadres goed bereikbaar te zijn met een vrachtauto.
Palletzendingen worden verzonden met Van de Hoef Logistiek.

Voor meer informatie over onze transporteurs zie verder op deze pagina.


Betalingsmogelijkheden:

Betalingsmethodes


PayPal:
Betaal met je creditcard of PayPal-account! PayPal is wereldwijd een populaire en veelgebruikte manier van online betalen. Via een persoonlijk (en gratis) account, kun je jouw online aankopen direct online betalen via creditcard, bankoverschrijving of jouw PayPal-saldo. Dit kan ook vanaf de mobiele telefoon of tablet en zonder het invullen van bank- of creditcardgegevens. Een PayPal betaling wordt direct verwerkt. Daardoor kunnen wij snel jouw producten uitleveren.

iDeal:
iDeal is in Nederland al jaren de meest populaire betaalmethode bij online shoppers. iDeal maakt het mogelijk om via de eigen vertrouwde bankomgeving te betalen. Het maakt niet uit bij welke Nederlandse bank je een rekening hebt. iDeal ondersteunt alle banken. Een iDeal betaling wordt direct verwerkt. Daardoor kunnen wij snel jouw producten uitleveren.

Overboeking:
Via een overboeking kun je, op een door jou uitgekozen moment, in jouw eigen betrouwbare bankomgeving betalen. Wanneer je kiest voor een overboeking wordt je direct doorverwezen naar het betaalscherm van Pay.nl. Op dit scherm zie je alle informatie die nodig is voor het betalen van de order. Wil je de betaling op een later moment uitvoeren? Dan kunt je jouw e-mailadres achterlaten. Er wordt dan automatisch een e-mail verzonden met beknopte informatie over de order en alles wat nodig is om de betaling te voldoen. Zodra de betaling bij Pay.nl is binnengekomen wordt de status van jouw order automatisch bijgewerkt, ontvang je een e-mail dat wij jouw betaling hebben ontvangen en gaan wij jouw order verwerken. In vergelijking met PayPal of iDeal kan het verwerken van jouw bestelling 1 á 2 dagen langer duren.
(Het is bij een betaling via overboeking belangrijk dat je de juiste informatie overneemt. Stel dat het betalingskenmerk niet volledig of onjuist wordt ingevuld, dan kan dat vertraging opleveren.)

Achteraf betalen via Billink:
Met achteraf betalen ontvang je eerst het product en betaal je later (binnen 14 dagen) de factuur. Indien je kiest voor ‘achteraf betalen’ ga je akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. Voor betalen middels 'achteraf betalen' hebben wij gegevens van je nodig die wij bij andere betaalmogelijkheden niet van je verlangen. Deze gegevens worden enkel gebruikt door onze betaalpartner Billink B.V. om te controleren of jouw aanvraag voor 'achteraf betalen' wordt geaccepteerd. Na acceptatie nemen wij jouw bestelling direct in behandeling en zullen wij deze aan jou verzenden volgens de aangegeven levertijden. Bestellingen die 'achteraf betaald' worden met Billink kunnen alleen verzonden worden en zijn NIET 'af te halen' in de winkel.

Billink is vanaf het moment van acceptatie verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van de betaling. Je ontvangt van Billink een factuur en een acceptgiro per e-mail. De factuur dient binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling aan Billink te zijn voldaan. Let op: je ontvangt ook een factuur vanuit ZOO&ZO. Deze factuur sturen wij mee met jouw bestelling. Deze dient alleen als leveringsbon en garantiebewijs.

Indien Billink jouw betaling weigert, kun je contact opnemen met de klantenservice van Billink. Het is mogelijk dat Billink extra gegevens nodig heeft om jou als klant te kunnen beoordelen. Wij hebben hier geen enkele invloed op en kunnen niet bemiddelen tussen jou en Billink. Mocht onverhoopt uw verzoek tot achteraf betalen niet geaccepteerd worden, dan kun je natuurlijk, het door jou bestelde product, betalen met een andere betalingsmethode.

De administratiekosten voor de Billink betaaloptie bedragen € 1,49. Het maximum orderbedrag voor ‘achteraf betalen’ bedraagt € 250,-

Bankcontact/Mister Cash:
Bankcontact/Mister Cash is een bankbetaalmethode uit België en voor België, waarmee je als Belgische klant via jouw eigen vertrouwde bankomgeving betaald. Mister Cash wordt gezien als de iDeal van België. Een Mister Cash betaling wordt direct verwerkt. Daardoor kunnen wij snel jouw producten uitleveren.



Verzendmethodes

Transport


PostNL:

De volgende pakketten worden verzonden met PostNL:

  • Pakketten tot 31,5kg,
  • Pakketten niet groter dan 175 x 78 x 58cm
  • Niet breekbaar
  • Breekbaar goed verpakt (PostNL extra verzekerd)

Je ontvangt de dag voor aflevering een email met een Track & Trace barcode. Zodra je een barcode hebt kun je de zending online volgen via de link in de email.

Of download de gratis PostNL App! Met de vernieuwde, gratis PostNL App volg je eenvoudig de status van alle pakketten die naar jou onderweg zijn. Heb je de postbezorger gemist? Als je inlogt, kun je na de eerste bezorgpoging jouw pakket op een andere dag, tijd of plaats laten bezorgen.

De zending wordt eerst gesorteerd en zodra de melding "chauffeur onderweg", erbij staat, wordt jouw bestelling die dag nog aangeboden. De informatie over jouw pakket kan enkele uren vertraagd zijn.

Niet thuis?
Dan probeert PostNL de bestelling bij de buren of elders in de straat af te geven. Wanneer je dit niet wenst, graag even vermelden bij jouw bestelling. Wanneer je niet wenst dat het pakket bij je buren geleverd wordt, of de buren zijn niet thuis, dan volgt er een tweede afleverpoging. Wanneer deze afleverpoging ook niet slaagt dan kun je de bestelling binnen 3 weken ophalen op het dichtstbijzijnde postkantoor. Je ontvangt altijd een bericht in de brievenbus als je niet thuis was op het moment van levering. 


Voor vragen over de bezorging van je pakket, bel je de PostNL Pakketten Servicelijn 0900-0570 (EUR 0,45 p/m).


Van de Hoef Logistiek:

Alle grote, zware en breekbare artikelen worden verzonden met Van de Hoef Logistiek.

De dag voor aflevering is rond 19.00 uur de definitieve route bekend en je ontvangt op dat moment een email met daarin het tijdsvak waarin de volgende dag wordt geleverd. Dit is een indicatie en kan worden aangepast door de planning. Ook kun je zelf het tijdsvak bekijken via de website http://pakketservice.vandehoeflogistiek.nl/trackandtrace.html. Hier vul je jouw postcode en huisnummer in, vervolgens kun je de geplande bezorgtijd zien.

Helaas is het niet mogelijk een voorkeur voor een aflevertijd te geven. De route wordt door de transporteur zo efficiënt mogelijk ingepland.

In het geval je niet thuis bent, dan zal uw zending bij de buren worden afgeleverd. Je ontvangt dan een kaartje in de brievenbus met het huisnummer waar jouw pakket ligt. Wanneer je dit niet wenst, graag dit vermelden bij jouw order. Wanneer je dit niet wenst of de buren zijn ook niet thuis dan wordt het pakket door Van de Hoef mee terug genomen en wordt er contact met je opgenomen voor een nieuwe aflever afspraak.

Mocht je contact met Van de Hoef Logistiek op willen nemen, kan dat via email: klantenservice@vanderhoeflogistiek.nl



Download voor volledige informatie over verzendingen, levertijd, betalingen, garantie etc. onze algemene- en verkoopvoorwaarden!

Algemene Voorwaarden Webshop Keurmerk ZOO&ZO dierenspeciaalzaak & Algemene Voorwaarden Webshop Keurmerk ZOO&ZO hengelsportAlgemene Voorwaarden Webshop Keurmerk ZOO&ZO aquarium