ZOO&ZO bestellen en betalen

Alle ZOO&ZO informatie over bestellen en betalen vind je op deze pagina. Van prijzen en levertijden tot betalingsmogelijkheden en verzendkosten, alles is hier te vinden.

Prijzen

Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden ons (de ondernemer) niet. Van een kennelijke vergissing is sprake als de consument had kunnen weten of begrijpen dat de prijs (veel) te laag is voor het artikel dat werd aangeboden. Het moet voor de gemiddelde consument duidelijk zijn geweest dat het hier om een vergissing ging en zelfs als dit niet meteen duidelijk was, dan was het verschil in prijs zo aanzienlijk dat er in ieder geval reden had moeten zijn voor twijfel. De wet bepaalt dat de consument in geval van twijfel omtrent de juistheid van de prijs nader onderzoek moet verrichten. Dit kan hij/zij bijvoorbeeld doen door navraag te doen bij de ondernemer.  

Levertijd 

Indien de bestelde artikelen op voorraad zijn, dan wordt de bestelling dezelfde werkdag verwerkt. Afhankelijk van de extra drukte bij de vervoerder kan de levertijd afwijken, in dit geval informeren wij je hierover via e-mail.

Heb je besteld op werkdagen voor 17.00 uur? Dan heb je jouw bestelling de volgende dag al in huis!* Om het makkelijk te maken:

Bestelmoment: Aflevermoment:
Maandag voor 17.00 uur Dinsdag in huis
Dinsdag voor 17.00 uur Woensdag in huis
Woensdag voor 17.00 uur Donderdag in huis
Donderdag voor 17.00 uur Vrijdag in huis
Vrijdag voor 17.00 uur Zaterdag in huis
Zaterdag en Zondag Dinsdag in huis

Let op: bestellingen die op feestdagen besteld worden, kunnen mogelijk een dag later geleverd worden. 

*Over het algemeen gelden deze levertijden ook voor palletzendingen. Onze externe distributeur neemt wel altijd contact met je op voor het afspreken van een leverdag, aangezien er altijd iemand thuis moet zijn om de zending in ontvangst te nemen. Hierdoor kan de leverdatum afwijken. 


Bij de productinformatie in onze webshop geven wij aan wat de levertijd van het product is en of je het kunt afhalen in de winkel of kunt reserveren om af te halen. Wij proberen onze website zo actueel mogelijk te houden wat betreft de voorraad, het kan echter in bijzondere gevallen voorkomen dat het product een langere levertijd heeft dan op de website vermeld is. Wil je zeker weten of een product op voorraad is? Neem dan contact met ons op!

Sommige producten zijn niet voorradig in onze winkel, maar worden op voorraad gehouden door onze leveranciers. De leverdatum is daardoor 3 tot 15 werkdagen langer en dit is dan ook verwerkt in de levertijd die je op de betreffende productpagina ziet. Wij verzenden jouw bestelling wanneer alle goederen bij ons binnen zijn. Wil je een artikel toch eerder ontvangen, laat het ons dan weten. We doen onze uiterste best voor je! 

Sommige producten zijn helaas tijdelijk niet leverbaar bij de leverancier. Indien daarvan op de hoogte zijn, dan wordt dit vermeld als de beschikbaarheidsdatum. Het product is dan vanaf die datum weer leverbaar. Als je dit product toch bestelt, dan houden wij deze voor jou in backorder en verzenden wij het product zodra dit weer mogelijk is. 

 

Verzendkosten

Bij besteding vanaf €50,- aan producten is de verzending GRATIS, met uitzondering van grote, zware en breekbare artikelen!

Onder grote, zware en breekbare artikelen vallen aquaria, terraria, hengels, kippenhokken, papegaaienkooien etc. Deze artikelen worden per distributie (veilig transport) of per pallet verzonden en hebben aangepaste verzendkosten. Deze kosten vind je hieronder en in het winkelmandje.

Pakketdienst: €4,95 (orders tot €50,-)
“Normale” pakketten worden verzonden met PostNL.

Distributie zendingen (veilig transport): €9,95
Wanneer een artikel breekbaar is en veilig transport nodig heeft, dan brengt dit extra kosten met zich mee. In dit geval zijn de kosten voor de verzending €9,95, ongeacht het totaalbedrag van de order. 
Afhankelijk van de verpakking van het product wordt een distributiepakket verzonden met Van de Hoef Logistiek of met PostNL extra verzekerd.

Palletzendingen:
Aquaria van 60 cm tot 125 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor zijn €35,-.
Aquaria vanaf 125 cm worden per pallet afgestuurd. De kosten hiervoor zijn €75,- (i.v.m. de afmetingen). Voor palletzendingen moet er gegarandeerd iemand thuis zijn. Daarnaast dient het bezorgadres goed bereikbaar te zijn met een vrachtauto. 

Palletzendingen worden verzonden met Van de Hoef Logistiek.

Retourzendingen (veilig transport):
Indien jouw verzending met speciaal transport (Van de Hoef Logistiek) is verzonden, dan dient het ook geretourneerd te worden met speciaal transport. In bijna alle gevallen wordt het ook niet aangenomen door vervoerders zoals PostNL. 

De kosten voor het retourneren met speciaal transport zijn €29,95 en voor rekening van de klant. We zijn genoodzaakt de retourkosten voor speciaal transport in rekening te brengen vanwege de hiervoor uiteenlopende kosten. De retourkosten worden verrekend met de restitutie van het aankoopbedrag. Indien de verzendkosten hoger zijn dan €29,95, dan zijn de retourkosten gelijk aan de verzendkosten. (Dit komt voor bij verzendingen van aquaria). 

Let op: De retourkosten (€29,95) zijn hoger dan de verzendkosten (€9,95). De verzendkosten zijn lager dan de retourkosten omdat we een deel van de verzendkosten met speciaal transport voor eigen rekening nemen. Indien een bestelling verkeerd is geleverd, of beschadigd is bij aankomst, dan nemen wij de retourkosten voor eigen rekening.

 

Betalingsmogelijkheden:


PayPal:
Betaal met je creditcard of PayPal-account! PayPal is wereldwijd een populaire en veelgebruikte manier van online betalen. Via een persoonlijk (en gratis) account, kun je jouw online aankopen direct online betalen via creditcard, bankoverschrijving of jouw PayPal-saldo. Dit kan ook vanaf de mobiele telefoon of tablet en zonder het invullen van bank- of creditcardgegevens. Een PayPal betaling wordt direct verwerkt. Daardoor kunnen wij snel jouw producten uitleveren.

iDEAL:
iDEAL is in Nederland al jaren de meest populaire betaalmethode bij online shoppers. iDEAL maakt het mogelijk om via de eigen vertrouwde bankomgeving te betalen. Het maakt niet uit bij welke Nederlandse bank je een rekening hebt. iDEAL ondersteunt alle banken. Een iDEAL betaling wordt direct verwerkt. Daardoor kunnen wij snel jouw producten uitleveren.

Overboeking:
Via een overboeking kun je, op een door jou uitgekozen moment, in jouw eigen betrouwbare bankomgeving betalen. Wanneer je kiest voor een overboeking wordt je direct doorverwezen naar het betaalscherm van Pay.nl. Op dit scherm zie je alle informatie die nodig is voor het betalen van de order. Wil je de betaling op een later moment uitvoeren? Dan kunt je jouw e-mailadres achterlaten. Er wordt dan automatisch een e-mail verzonden met beknopte informatie over de order en alles wat nodig is om de betaling te voldoen. Zodra de betaling bij Pay.nl is binnengekomen wordt de status van jouw order automatisch bijgewerkt, ontvang je een e-mail dat wij jouw betaling hebben ontvangen en gaan wij jouw order verwerken. In vergelijking met PayPal of iDeal kan het verwerken van jouw bestelling 1 á 2 dagen langer duren.
(Het is bij een betaling via overboeking belangrijk dat je de juiste informatie overneemt. Stel dat het betalingskenmerk niet volledig of onjuist wordt ingevuld, dan kan dat vertraging opleveren.)

Achteraf betalen via AfterPay:
Met achteraf betalen ontvang je eerst het product en betaal je later (binnen 14 dagen) de factuur. Indien je kiest voor ‘achteraf betalen’ dan ga je akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. Voor betalen middels 'achteraf betalen' hebben wij gegevens van je nodig die wij bij andere betaalmogelijkheden niet van je verlangen. Deze gegevens worden enkel gebruikt door onze betaalpartner AfterPay om te controleren of jouw aanvraag voor 'achteraf betalen' wordt geaccepteerd. Na acceptatie nemen wij jouw bestelling direct in behandeling en zullen wij deze aan jou verzenden volgens de aangegeven levertijden. Bestellingen die 'achteraf betaald' worden met AfterPay kunnen alleen verzonden worden en zijn niet af te halen in de winkel.

AfterPay is vanaf het moment van acceptatie verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van de betaling. Je ontvangt van AfterPay een factuur en een acceptgiro per e-mail. De factuur dient binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling aan AfterPay te zijn voldaan. Let op: je ontvangt ook een factuur vanuit ZOO&ZO. Deze factuur sturen wij mee met jouw bestelling. Deze dient alleen als leveringsbon en garantiebewijs.

Indien AfterPay jouw betaling weigert, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van AfterPay. Het is mogelijk dat AfterPay extra gegevens nodig heeft om jou als klant te kunnen beoordelen. Wij hebben hier geen enkele invloed op en kunnen niet bemiddelen tussen jou en AfterPay. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot achteraf betalen niet geaccepteerd worden, dan kun je natuurlijk, het door jou bestelde product, betalen met een andere betalingsmethode.

De administratiekosten voor de AfterPay betaaloptie bedragen €0,00-. Het maximum orderbedrag voor ‘achteraf betalen’ bedraagt €2500,-. Ook in combinatie van meerdere orders is het niet mogelijk om meer dan €2500,- te besteden.

In3 - In 3 keer betalen met 0% rente
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is €100,- en het maximale bestelbedrag €3.000,-. 

Voorafgaand aan de betaling doet In3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kun je contact opnemen met In3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over In3? Bezoek dan: www.payin3.nl.


Verzendmethodes

Transport


PostNL:

De volgende pakketten worden verzonden met PostNL:

  • Pakketten tot 31,5kg;
  • Pakketten niet groter dan 175 x 78 x 58cm;
  • Niet breekbaar;
  • Breekbaar goed verpakt (PostNL extra verzekerd).

Je ontvangt de dag voor aflevering, in het begin van de avond, een e-mail met een Track & Trace barcode. Zodra je een barcode hebt kun je de zending online volgen via de link in de e-mail.

Of download de gratis PostNL App! Met de vernieuwde, gratis PostNL App volg je eenvoudig de status van alle pakketten die naar jou onderweg zijn. Heb je de postbezorger gemist? Als je inlogt, kun je na de eerste bezorgpoging jouw pakket op een andere dag, tijd of plaats laten bezorgen.

De zending wordt eerst gesorteerd en zodra de melding "chauffeur onderweg", erbij staat, wordt jouw bestelling die dag nog aangeboden. De informatie over jouw pakket kan enkele uren vertraagd zijn.

Niet thuis?
Dan probeert PostNL de bestelling bij de buren of het dichtstbijzijnde PostNL postkantoor af te geven. Indien de bestelling bij een postkantoor is geleverd, dan kun je je bestelling daar binnen 3 weken ophalen. Je ontvangt altijd een bericht in de brievenbus als je niet thuis was op het moment van levering. 


Voor vragen over de bezorging van je pakket, kun je bellen met de PostNL Pakketten Servicelijn: 0900-0570 (EUR 0,45 p/m).


Van de Hoef Logistiek:

Alle grote, zware en breekbare artikelen worden verzonden met Van de Hoef Logistiek. Op de dag dat de bestelling bij ons wordt opgehaald ontvang je rond 19.00 uur een e-mail met een bezorgkalender om een bezorgdag te kiezen. Op deze mail dient dezelfde avond gereageerd te worden (mist je de bestelling de volgende dag verwacht), anders wordt de bezorging niet ingepland. Daarna wordt een tijdsvak van aflevering bepaald en ontvang je deze een halfuur voor aflevering per sms. Ook kun je zelf het tijdsvak bekijken via de website http://pakketservice.vandehoeflogistiek.nl/trackandtrace.html. Hier vul je jouw postcode en huisnummer in. Vervolgens kun je de geplande bezorgtijd zien.

Helaas is het niet mogelijk om een voorkeur voor een aflevertijd aan te geven. De route wordt door de transporteur zo efficiënt mogelijk ingepland.

In het geval je niet thuis bent, dan zal jouw zending bij de buren worden afgeleverd. Je ontvangt dan een kaartje in de brievenbus met het huisnummer waar jouw pakket ligt. Wanneer je dit niet wenst, dan vragen we je dit te vermelden bij jouw order. Wanneer je dit niet wenst of de buren zijn ook niet thuis, dan wordt het pakket door Van de Hoef mee terug genomen en wordt er contact met je opgenomen voor een nieuwe afleverafspraak.


Mocht je contact met Van de Hoef Logistiek op willen nemen, dan kan dat via e-mail: klantenservice@vanderhoeflogistiek.nl


Download voor volledige informatie over verzendingen, levertijd, betalingen, garantie etc. onze algemene- en verkoopvoorwaarden!

Algemene Voorwaarden Webshop Keurmerk ZOO&ZO dierenspeciaalzaak & Algemene Voorwaarden Webshop Keurmerk ZOO&ZO hengelsportAlgemene Voorwaarden Webshop Keurmerk ZOO&ZO aquarium